Diétás étrend zsírtartalma

Alacsonyabb zsírbevitel fogyni

Futás = fogyás?

A szénhidrátfogyasztás sarkalatos kérdése a legtöbb népszerű diétának, legyen szó ketogén étrendről vagy Atkinsről, de még az olyan kiegyensúlyozott fogyókúrák, mint a mediterrán étrend is jelentősen megszorítják a szénhidrátbevitelt. Ebből könnyű azt a következtetést levonni, hogy a szénhidrát rossz, pedig ez nem így van.

alacsonyabb zsírbevitel fogyni

A szénhidrátoknak, akárcsak a többi makrotápanyagnak, megvan a maguk szerepe a szervezetben, de érdemes a fogyasztásukat az egyén igényeire szabni. A szénhidrát-rotáció éppen ezt teszi. A módszer a szénhidrátfogyasztást változtatja napi, heti vagy havi szinten ahhoz mérten, hogy éppen mire van szüksége a szervezetnek, így növelve a fizikai teljesítőképességet és a fogyást.

A módszer segíthet beindítani a megtorpanó súlyvesztést is, ezért hosszú fogyókúra alatt kiemelten hasznos. Így működik a szénhidrát-rotáció A szénhidrát-rotáció célja, hogy akkor lássa el szénhidráttal a szervezetet, amikor az a legtöbbet profitál ebből a tápanyagból. A rendszert mindenki a saját igényeire alakíthatja.

Kapcsolódó cikkek

Van, aki a fogyókúra időszakában meghúzza a szénhidrátfogyasztást, az izomépítés időszakában emeli a mértéket. Ennek egy népszerű változata, ha az edzős napokon az ember több, míg a pihenőnapokon kevesebb szénhidrátot eszik.

Egy másik jellemző változat, amikor a diétázó egy hosszabb diéta során napig magas szénhidráttartalmú étrendet követ, hogy alacsonyabb zsírbevitel fogyni a glükogénraktárait.

alacsonyabb zsírbevitel fogyni

Sokan a BMI-jükhöz igazítják a szénhidrátbevitelüket, így minél alacsonyabb a testzsírszázalékuk, annál több szénhidrátot vagy több egymást követő magas szénhidráttartalmú napot engedélyeznek maguknak. A szénhidrát-rotációs hét A tipikus szénhidrát-rotációs hét mintája a következőképpen fest: 2 magas szénhidráttartalmú nap, 2 közepes szénhidráttartalmú nap, 3 alacsony szénhidráttartalmú nap.

alacsonyabb zsírbevitel fogyni

Eközben a fehérjebevitelnek nem kell változnia, azonban a zsírbevitel általában fordítottan arányos a szénhidráttal: a magas szénhidráttartalmú napokon alacsony, és fordítva. Hogy mennyi szénhidrátra van szüksége az embernek a normál táplálkozás során, és mennyire hogyan lehet tartósan gyorsan fogyni fogyókúra alatt, arról egy korábbi cikkünkben már írtunk.

Számos tanulmány is igazolta már a szénhidrát-rotáció sikerét. A legtöbb abban látja az előnyeit, hogy kielégíti a test glükózigényét, miközben feltölti a glükogénraktárakat is, ezzel javítva az izmok teljesítményét - ezzel egyesíti alacsonyabb zsírbevitel fogyni szénhidrátszegény és a szénhidrátban gazdag étrendek előnyeit.

alacsonyabb zsírbevitel fogyni

Az alacsony szénhidrátos napok jót tesznek a vércukorszintnek, a zsírégetésnek, a koleszterinszintnek. Ha az ember az edzős napokon emeli meg a szénhidrátbevitelt, azzal javíthatja a szervezet inzulinérzékenységét.

  • 15 lehetséges ok, amiért alacsony szénhidráttartalmú diétával sem fogysz
  • Miért rossz, ha teljesen száműzöd a zsírokat, és száraz, zsírtalan a diétás étrended? | Peak girl

A magas szénhidrátos napok pedig megakadályozzák a stagnálást, és jót tesznek a hormonrendszernek, például az olyan hormonok képződésének, alacsonyabb zsírbevitel fogyni a pajzsmirigyhormon, a tesztoszteron, vagy alacsonyabb zsírbevitel fogyni olyan éhség- és teltségérzethormonok, mint a leptin és a ghrelin. Ez egy hosszú fogyókúra során sorsdöntő lehet, mert a hormonok fontos szerepet játszanak az éhség és az anyagcsere-folyamatok szabályozásában.

alacsonyabb zsírbevitel fogyni