Ötvözze a kardiót és az erősítést!

A mezomorf könnyen hízik és fogy, Villámgyors anyagcsere: ektomorf testtípus

"+_NEWS_RATING_YOU_LIKE_THIS_ARTICLE+"

Miért futnak a testépítők? Náluk nem az a lényeg, hogy nagyobbak legyenek? Tipikusan ilyen a futás, az úszás, kerékpározás, és általában véve az úgynevezett állóképességi sportok. Gyakorlatilag a lehetetlennel egyenlő megőrizni tömegnöveléskor is a szálkás testalkatot, így a legtöbb testépítő tömegnövelés és szálkásítás periódusokat váltakoztat a diétában és az edzéstervben is. Örök kérdés, hogy mi a megfelelő egyensúly a súlyzós edzések és a kardió edzések között és hogyan lehet mindegyiket beilleszteni az edzésprogramba.

Táplálkozás és edzés testtípus szerint, Fogyás a testtípus alapján

A legalapvetőbb fontosságú kérdés, amikor a súlyzós és kardió edzések egyensúlyát meg akarod találni, hogy mi pontosan az elsődleges célod. Fogyni szeretnél, vagy izomtömeget építeni, esetleg egy másik sportág kiegészítéseként űzöd a konditermi edzéseket?

Az elsődleges célodon felül még figyelembe kell venni: a testösszetételedet — Alapvetően vékony vagy? Esetleg könnyen építesz izmot?

Ez sebesen megy: mezomorf testtípus

Vagy hajlamos vagy a hízásra? Attól függően, hogy zsírt akarsz veszteni vagy izomtömeget akarsz növelni, egészen más edzésfolyamatokra lesz szükség.

a mezomorf könnyen hízik és fogy

Egyszerre a kettőre ugyanis nincs lehetőség. Ha a mezomorf könnyen hízik és fogy akarsz, akkor az elsődleges cél a kalóriák égetése az izomtömeg megőrzésével.

Az ektomorfok könnyen lefogynak?. Te kellesz

Ilyenkor kevesebb kalóriát fogyasztasz, így a tested nem képes izmot építeni, ezért arra kell koncentrálni, hogy a lehető legtöbbet megőrizd. A kardió edzés fogyás szempontjából abban segít téged, hogy több kalóriát használj fel napi szinten, lehetőleg zsírból. A súlyzós edzés pedig az izmaid megőrzését szolgálja majd, emellett ugyancsak pörgeti az anyagcserédet.

A megfelelő kiindulási pont három perces kardió edzés. Egyéb befolyásoló tényezők ezt módosíthatják többre és kevesebbre is. Súlyzós edzésből a megfelelő szám hetente. Ha izmot növelnél, akkor kevesebb kardióra van szükséged. A túl sok kardió edzés lassítja a regenerálódást és az izomépítéshez szükséges kalóriákat is elégeti.

Általánosságban kardió edzés hetente elég, hogy a keringési rendszer kondícióját megőrizd és ellenőrzésed alatt tartsd a testzsír mennyiségét úgy, hogy közben az izomnövekedés ne lassuljon. Súlyzós edzésekből legalább 3-at végezz, de ha jól tudsz regenerálódni, ez lehet akár 6 is, megfelelően szétválasztott izomcsoportokkal. Milyen a testtípusod? Most hogy beazonosítottad, mire kell koncentrálnod a céljaid alapján, nézzük meg a testalkatodat. Három alapvető testalkat típus van.

a mezomorf könnyen hízik és fogy

A három kategória között nincsenek éles határok, a legtöbb ember alkatában keverednek az alaptípusok. Ektomorf: Az ektomorf alkatú ember természeténél fogva vékony.

Vékony csontozatú, ő az, aki tipikusan azt eszik, amit akar, nagyon nehezen hízik. Nekik van a legkevesebb szükségük a kardió edzésekre. Kettő is bőven elég lehet. A megfelelő regeneráció és izomépítés érdekében akár időszakosan el is hagyható a kardió edzés, bár néha a keringési rendszer megfelelő működése és hosszú távú egészsége érdekében szükséges beiktatni.

Endomorf: Az endomorf az ektomorf tökéletes ellentéte. Tipikusan kövér, könnyen hízik és nehezen fogy le. Ettől függetlenül könnyebben épít izomzatot, mint egy ektomorf alkatú ember. Az endomorf alkatúaknak több kardióra van szükségük. Legalább háromszor érdemes egy héten, de akár ötször is mehet a kardió edzés.

FOOD-TESZT – ELSŐ ÖSSZEGZÉS

Az endomorf alkatú ember nagyon könnyen hízik, így a táplálkozására különös figyelmet kell szentelnie és emellett végezni a megfelelő mennyiségű kardió edzést. Mezomorf A mezomorf a legszerencsésebb alkat, természeténél fogva izmos. Széles vállak, keskeny csípő jellemző rájuk, könnyen építenek izmot és könnyen is fogynak. A zsírvesztéshez elég akár kardió edzés hetente.

a mezomorf könnyen hízik és fogy

Könnyedén megtartják az izmaikat a szálkásítás idején is és az izomépítés is könnyebben megy nekik, mint a másik két csoportba tartozóknál. A kardióedzés intenzitása Alacsony intenzitású kardió avagy klasszikus aerob edzés : Sétálás, vagy lassú biciklizés akár minden nap is mehet hosszabb időn fogyás az ovuláció körül. Ebből a terhelésből a szervezet nagyon hamar regenerálódik a testtípustól és céloktól zsírégetés síelés. Az izomépítés szempontjából pedig a mezomorf könnyen hízik és fogy nincs negatív hatása.

Ez a fajta kardió edzés kezdőknek is kiválóan megfelel. Mérsékelt intenzitású kardió edzés: Ide tartozik a kocogás és az úszás például, amelyeket hogyan lehet fogyni nem erő ritkábban érdemes végezni. Ez az edzésterhelés több energiát igényel a végrehajtáshoz és a regenerációhoz is. Aki fogyni szeretne, mérsékelt intenzitású edzést végezzen hetente legalább perces időtartamban.

a mezomorf könnyen hízik és fogy

Aki izomtömeget akar növelni, az csökkentse a mennyiséget kardió vagyis, még mindig aerob inkább edzésre hetente. Nagy intenzitású kardió edzés Ide tartozik a sprint és az intervall edzés is.

Fogyókúra segítség neked a fogyáshoz!

Alapvetően minden sporttevékenység, amit olyan keményen csinálsz, ahogy csak bírod és csak rövid ideig bírod, az magas intenzitású kardió edzés. Hatékony állóképesség növelő hatású, sok kalória elégetését teszi lehetővé és hosszú időre felpörgeti az anyagcserét.

Lassú utána a regeneráció, így nem ajánlott azoknak, akik izmot szeretnének építeni.

a mezomorf könnyen hízik és fogy

Akik szálkásítanak, egy héten szor végezhetnek nagy intenzitású kardió edzéseket. Intenzitás: A kardioedzés megfelelő intenzitását a pulzusod alapján tudod megállapítani. A hatékony zsírégetés érdekében a maximális pulzusod kb. Ez az ideális zsírégető zóna.

Ha fogyni szeretne, nem elég csak kardiózni!