Íme a 10 legjobb fogyókúra tipp, amit neked is ki kell próbálnod! | fabianpack.hu

Magas fogyás tippek, Keress receptre vagy hozzávalóra

Aludjunk eleget!

Újíts be! A keményítőtartalmú szénhidrátok az étkezés alig több mint egyharmadát teszik ki. Ilyen élelmiszer a burgonya, a kenyér, a rizs, a tészta és a gabonafélék. Válassz magasabb rosttartalmú fajtákat, teljes kiőrlésű tésztát, barna rizst, édesburgonyát. Ezek több rostot tartalmaznak, magas fogyás tippek keményítőtartalmú szénhidrátok, és hosszabb ideig biztosítanak teltségérzetet.

Viszont ez a fogyókúrás tipp csak úgy működik, ha ezekből az ételekből sem fogyaszthatsz óriási mennyiségeket. Fontos a mértéktartás!

  • Olyan állapot, amikor nem lehet fogyni
  • Sikeres fogyókúra egészségesen

Ne feledkezz meg azokról a zsírokról, amelyeket az ilyen típusú ételek főzésekor vagy fogyasztásakor használsz: ezek jelentősen növelhetik az ételek kalóriatartalmát, gondolj csak a sütéshez használt olajra, a kenyérre kent vajra, a tésztához készített krémes szószokra. Egyél sok zöldséget és gyümölcsöt Tudjuk, hallottad már ezerszer… Unalomig ismert fogyókúrás tipp, mégis sokan nem fogadják meg.

magas fogyás tippek

Hidd el, nem nehéz naponta 5 adagot megenni, hiszen a kínálat óriási: fogyaszthatod frissen, fagyasztva, párolva, szárítva, préselve. Bogyós gyümölcsök a reggeli gabonapehelyre, aszalt gyümölcsök tízóraira, uzsonnára friss zöldségek — és ez csak néhány tipp a zöldség- és gyümölcsevésre.

Fogyassz több halat!

2. Egyél sok zöldséget és gyümölcsöt

A sovány húsfélék mellett érdemes lenne rendszeresen halat is fogyasztani: a hal jó fehérjeforrás, sok vitamint és ásványi anyagot tartalmaz. A cél hetente legalább 2 adag hal fogyasztása, amiből 1 adag olajos változat. Az olajos halnak magas az ómega-3 zsírtartalma, ami segíthet megelőzni a szívbetegségeket. Olajos hal a lazac, a pisztráng, a hering, a szardínia vagy a makréla.

Együnk lassabban!

Nem olajos a tőkehal, lepényhal, tonhal. Választhatsz frisset, mirelitet, konzervet — de ne feledd, hogy a konzerv- és füstölt hal magas sótartalmú lehet.

magas fogyás tippek

Iktasd ki a telített zsírokat és a cukrot! Zsírokra szüksége van a szervezetnek, de fontos figyelni arra, hogy mennyit és milyen típusú zsírt fogyasztunk. Két fő típusú zsír van: telített és telítetlen.

1. Újíts be!

A túl sok telített zsír emeli a koleszterin mennyiségét a vérben, ami növeli a szívbetegség kialakulásának a kockázatát. A telített zsír számos élelmiszerben megtalálható, például a zsíros húsokban, vajban, kolbászban, kemény sajtokban, süteményekben.

Milanovich Domi Melyik felnőtt életünk legnehezebb szakasza? Új kutatás járt utána A tartós fogyáshoz nem szigorú fogyókúra kell, hanem hosszú távon is fenntartható életmódváltás, rendszeres testmozgás, és a belső egyensúly kialakítása.

Próbáld meg csökkenteni a telítettzsír-tartalom beviteled, és válassz inkább telítetlen zsírokat tartalmazó ételeket, mint olajos halat és avokádót. Főzésnél használj az állati zsiradék helyett növényi olajat. A rendszeresen fogyasztott, magas cukortartalmú ételek és italok növelik az elhízás és a fogszuvasodás kockázatát.

A karcsúság elérése, megőrzése, valamint az egészséged megóvása érdekében csökkentsd, amennyire csak tudod az olyan ételek és italok fogyasztását, amelyek hozzáadott cukrot tartalmaznak, mint például az üdítőitalok, reggeli gabonapelyhek, pudingok, péksütemények, konzervek, gyümölcslevek, joghurtok. Az élelmiszercímkék segíthetnek a választásban, ezeken ellenőrizheted, mennyi hozzáadott cukrot tartalmaz az adott termék.

  • Messi fogyás
  • 7 működő fogyókúrás tipp, amit érdemes kipróbálnod | Diéta és Fitnesz

Csökkentsd a sóbevitelt! A sóban gazdag étkezés emeli a vérnyomását. A magas vérnyomású embereknél nagyobb valószínűséggel alakulhat ki szívbetegség vagy stroke. Még ha nem is adsz sót az ételedhez, akkor is előfordulhat, hogy túl sokat eszel, hiszen az elfogyasztott só körülbelül háromnegyede már az ételekben található meg. Ezért fontos az alapanyagok sótartalmára is figyelni!

magas fogyás tippek

Ne szomjazz! Ez a tanács sokkal több, mint egyszerű fogyókúrás tipp: ahhoz, hogy a szervezete hidratált maradjon, minimum napi 1, liter folyadékot kell inni, de ez a mennyiség igény szerint lehet jóval több is! A legjobb választás a szénsavmentes ásványvíz, de az alacsony zsírtartalmú magas fogyás tippek, a cukormentes italok — tea és kávé — is fogyasztható.

Kerüld el a cukros üdítőket és a szénsavas italokat, mivel ezeknek rendkívül magas fogyás tippek a kalóriatartalma. A gyümölcslevekkel sem árt vigyázni: még az magas fogyás tippek, azaz hozzáadott cukrot nem tartalmazó gyümölcslevekben és turmixokban is magas a természetescukor-tartalom.

7. Szauna a szép bőrért, a karcsú alakért

Vannak, akik kihagyják a reggelit, mert azt hiszik, hogy ez segíti a fogyókúrában, a karcsúság elérésében. Az egészséges, magas rosttartalmú, alacsony zsír- cukor- és sótartalmú reggeli azonban a kiegyensúlyozott étrend részét képezi, és biztosítja a szükséges tápanyagok egy részének bevitelét. Ezenkívül a megfelelően összeállított reggeli egész délelőttre stabilizálja a vércukorszintet, megakadályozva a falásrohamokat. Próbáld ki például a banános bögresütit vagy a magas fogyás tippek kókuszos granolát.

magas fogyás tippek