HIIT edzés útmutató: Az intervallum edzés előnyei és működése

Sprintelés a zsírégetés legjobb módja, A zsírégetés legjobb módja

A kardió és az aerob edzés a hétköznapi szóhasználatban ugyanazt jelenti. Leegyszerűsítve az aerob mozgás olyan közepes intenzitású mozgás, amely hosszabb ideig fenntartható, és amelynél a mozgás elvégzéséhez a megfelelő mennyiségű oxigén biztosítva van.

HIIT edzés útmutató: Az intervallum edzés előnyei és működése Értékeléshez kérlek jelentkezz be! Az már nagyon régóta ismert, hogy a kardio edzés megpörget, ezért rengeteg kalóriát éget — tehát diétához vagy az állóképesség fejlesztéséhez tökéletes.

Általában az aerob mozgás különböző folyamatokkal úgy mint az erek és kapillárisok tágulása, az érfalak erősödése, az oxigént szállító vörösvértestek termelésének fokozása, stb. Bár a megfogalmazás nem pontos, és a kép nem ilyen egyszerű, de a mi szempontunkból most legyen ez elégséges.

sprintelés a zsírégetés legjobb módja

Vagyis olyan mozgást, amit az edzés folyamán tipikusan hosszabb ideig végeznek nem túlságosan megerőltető intenzitással. Ez a mozgásforma áll ellentétben az anaerob gyakorlatokkal, ahol az energiatermelés oxigénhiányban történik.

Ez kevésbé hatékony módja az energiafelhasználásnak, éppen ezért a mozgásformát nem tudjuk olyan hosszú ideig fenntartani. A legtöbbet hangoztatott anaerob edzésforma a súlyzós edzés.

Az aerob és anaerob gyakorlatok közötti különbségtétel ugyanis nem olyan egyszerű, hogy az előbbi pl. Ugyanis nem is annyira a gyakorlat maga aerob vagy anaerob, hanem a gyakorlat végzésének módja. Ha nagy intenzitású mozgást végzel, akkor függetlenül attól, hogy az kardió mozgás-e tehát futás, biciklizés, evezés, stb.

Vagyis a futás közepes sebességgel aerob mozgás, de a sprintelés már anaerob.

  • Intervallum edzés - a legjobb zsírégető edzés?
  • Udwarthanam a fogyás ellen
  • Csodálatos test karcsú gia bao nhieu
  • HIIT edzés útmutató: Az intervallum edzés előnyei és működése
  • Edzés Mester Program - A Kocka Has titka
  • Kilenc tipp ahhoz, hogy miképpen égethet több zsírt futás közben!

Hasonlóképpen, egy nagyon alacsony intenzitású súlyzós edzés inkább aerob mozgás, míg a közepes vagy magas sprintelés a zsírégetés legjobb módja súlyzós edzés anaerob. A kettő közötti különbségtétel nem túl tudományos, de roppant egyszerű módja, ha kipróbálod, hogy tudsz-e beszélgetni valakivel a gyakorlat végzése közben.

sprintelés a zsírégetés legjobb módja

Ha tudsz, akkor aerob edzésről beszélhetünk. Ha nem tudsz, akadozik a lélegzeted, túl nagy az erőfeszítés, hogy koncentrálj, vagy légszomjad van, akkor anaerob módon végzed a gyakorlatot. Ebben a cikkben részletesen olvashatsz minderről.

Viszont a zsírra, mint energiaforrásra lassan áll át a szervezet, ezért kell a gyakorlatot sokáig csinálni. Ráadásul az edzettségünkkel a glikogén tárolókapacitásunk is növekszik, így vagy az intenzitáson kell egy kicsit növelni, vagy az időtartamot kell nyújtani.

Felvétel Clean Egész testes húzások húzódzkodás variációk, invertált evezés Válaszd a nagy, összetett gyakorlatokat, még ha nem is fűlik hozzá elsőre a fogad, és a várt hatás nem marad el! Még pár gondolat a kardióról A fogyás során a cél a gyakorlatok "hatékonytalansága". Ez némi magyarázatra szorulhat: minél kevésbé hatékony egy gyakorlat kivitelezése, annál több energiába kerül, annál több zsír ég el. Ez így már logikusan hangzik, igaz?

A súlyzós edzéseknél a zsírégetés elsősorban NEM az edzés ideje alatt történik! Ahogy az izom sem az edzés alatt épül, ugyanúgy a zsírégetés sem az edzés alatt következik be.

sprintelés a zsírégetés legjobb módja

A közhiedelemmel ellentétben nem azért edzel, hogy minél több kalóriát elfogyassz az edzés alatt. És nem is azért, hogy minél több zsírt elfogyassz.

sprintelés a zsírégetés legjobb módja

Körülbelül ugyanannyira nem számít, hogy mennyi kalóriát égetsz el az edzés hatására, minthogy hány kilót mutat a mérleg. Az edzés két dolog miatt elengedhetetlen: Egyrészt, hogy ne veszíts izomtömeget. Ahogy arról már az első modulban szó volt, a zsírfelesleg leadásához ésszerű mértékű kalóriadeficit kell.

Ám amint nem viszel be elég kalóriát, a szervezet első dolga a magas energiaszükséglettel rendelkező izomzat leépítése.

A 10x3-as zsírégető módszer

Nyomós érvet kell adni a szervezetnek arra, hogy az izomzatodat megtartsa. Másrészt, hogy ne a kalória bevitelt kelljen csökkenteni. Egy kis termetű ülőmunkát végző nőnek olyan kicsi a napi energiaigénye, hogy azt igazából nincs hová csökkenteni. Ezerötszáz kalória nagyon kevés ám. Ezért kell mozogni, hogy a kalóriaigény növelésével érd el a deficitet. A tartós fogyás fenntartása már nem egy maximális erőfeszítést kívánó mindennapos küzdelem.

Ehhez viszont a tested energiaigényét kell feljebb vinned.

  • A 10x3-as zsírégető módszer - A zsírégetés legjobb módja
  • Égő zsír arány
  • Mennyi ideig tart a zsírvesztés
  • Sprintelés – a villámgyors zsírégetés | Well&fit
  • Melyik zsírégető edzés a leghatásosabb a számodra? | Intenset blog
  • Ha szeretnél gyorsan és hatékonyan zsírt égetni, akkor kezdj el sprintelni!

Vagyis olyan gyakorlatokat kell végezned és oly módon, hogy azzal az általános energiafogyasztásodat is megnöveld. Ez viszont már teljesen független attól, hogy az edzés alatt mennyi kalóriát égetsz el. Sőt, általában a zsírégetés szempontjából hatékony súlyzós edzés az időtartama alatt jóval kevesebb, esetenként akár feleannyi kalóriát emészt fel viszont kevesebb időbe is kerülmint a hosszú aerob kardió edzés.

A hatékony zsírégetés alapjai

A hatékony edzés attól lesz hatékonyabb, hogy edzés után is folytatja a akaratlan fogyás gerddel felhasználását!

Hogy miért? Mert növekszik a zsírégetésért felelős enzimek mértéke, és fokozódik az oxigén felhasználás, ami az edzés után akár óráig is kitarthat. Ez az aerob kardió edzésekre sajnos számottevően nem jellemző.

Ott a felhasznált kalóriamennyiség sprintelés a zsírégetés legjobb módja, amennyit az edzés alatt felhasználtál.

sprintelés a zsírégetés legjobb módja

Szóval tedd már meg, hogy megmondod, milyen gyakorlatokkal lehet ezt a legkönnyebben és legeredményesebben megtenni! Egyszerűen csak "fogyni" tudsz!

HIIT edzés útmutató: Az intervallum edzés előnyei és működése

A szervezeted ugyanis genetikai program alapján tárolja a zsírt a testeden. És a fogyás pontosan a hízással ellentétes sorrendben zajlik majd le. Ha elsőként a hasadra hízol és utána a csípődre, akkor a zsírcsökkentő életmódod hatására először a csípődről fog leolvadni a zsír és a hasadon elterülő zsírréteg fogja legutoljára megadni magát.

A teste körbetekercselésétől amivel csak vizet veszítés az egyéb, helyi alkalmazású varázsszerektől, csodamasináktól mindenki tartózkodjon. Már ha a testeden felhalmozódott zsírmennyiséget szeretnéd apasztani és nem a pénztárcádat.

Kilenc tipp ahhoz, hogy miképpen égethet több zsírt futás közben!

A zsírcsökkenést ugyanis ezek érdemben nem befolyásolják. És ne kutass olyan gyakorlatok után se, amelyekkel célzottan a hasadról, csípődről, fenekedről tudod lefogyasztani a zsírt. Ilyen gyakorlatok ugyanis nincsenek.

A hasizom gyakorlatok jottányit sem befolyásolják, hogy mennyi zsír van a hasadon.

Sprintelés – a villámgyors zsírégetés

Maximum ha megerősödnek, és nem fogysz, akkor egy kicsit kitolják a bőr alatti zsírréteget. Ha a hasadról akarod leadni a zsírt, egyszerűen csak megfelelően kell táplálkoznod és zsírégető edzéseket kell végezned.

sprintelés a zsírégetés legjobb módja

Ha a csípődről akarod leadni a zsírt, akkor is. Ha a fenekedről, akkor is.

A zsírégetés legjobb módja

Nincsenek kivételek. Szóval akkor sprintelés a zsírégetés legjobb módja mondd már meg azt is, hogy hogyan tudok zsírt égetni hatékonyan és tartósan, hogy sprintelés a zsírégetés legjobb módja elkezdhessem a munkát! Figyelj oda az étkezésre Sajnos ebből nincs menekvés. Ezt nem tudod megúszni. Ha ugyanis túlzott a kalória beviteled, akkor abból deficitet csak nagy kalóriaigényű edzésekkel tudsz csinálni.

Intervallum edzés - a legjobb zsírégető edzés?

De erősen kétlem, hogy annyi időt szívesen fordítanál edzésre, amennyivel ezt kivitelezheted. Szóval erre figyelned kell.

Ha lehet, vigyél be több fehérjét. Érdemes testsúly kilogrammonként g fehérjét bevinned naponta, hogy az edzéssel egyetemben ezzel is gátold az izomleépülést. A magas fehérjebevitel mérsékelten megterheli a vesét, de ez csak azoknál okoz problémát, akiknek amúgy gond van a veseműködésével, vagy huzamosabb ideje szinte állandó diétán vannak.

De térjünk vissza a fehérjebevitelre.